اتصال به ssh از طریق نرم افزار putty

عمدتا کاربران سرورهای لینوکس از shell یا همان command line برای کنترل سرور خود استفاده می کنند، نرم افزار putty یکی از معروفترین نرم افزارها است که به خوبی این امکان را برای شما فراهم می آورد.
ابتدا IP سرور یا دامنه ای که بر روی این سرور موجود است را در قسمت hostname وارد نمائید، اگر پورت اتصال ssh را تغییر نداده اید گزینه open را انتخاب کنید. مطابق شکل یک پنجره سیاه رنگ باز می شود و شما می بایست نام کاربری خود ( root ) را وارد نمائید، پس از آن با وارد کردن پسورد ( در لینوکس حروف پسوردی که وارد می کنید نشان داده نمی شوند ) و فشردن کلید اینتر ، به سرور خود متصل خواهید شد و می توانید با استفاده از دستورات لینوکس به تنظیمات مورد نظر خود بپردازید.

 

چگونه کلمه عبور خود را در پیوتی کپی و پیست ( Copy and paste ) کنم؟
معمولا کلمات عبور برای بالابردن سطح امنیت سرور از حروف و کلمات بسیار پیچیده ای تشکیل می شوند که تایپ آنها عموما کاربران لینوکس را با مشکلات زیادی روبرو می سازد، خصوصا در شرایطی که شما نمی بینید چه کاراکتری اضافه شده است. اما راهکار بسیار ساده است، چرا که عمل پیست ( Paste ) در لینوکس تنها با یکبار فشردن کلید right click میسر می شود. پس کافی است شما در ویندوز خود کلمه عبور را کپی نمائید و در پیوتی در زمانی که درخواست پسورد می نماید، تنها یکبار دکمه راست موس خود را فشار دهید تا اطلاعات موجود در کلیپ بورد ( Clipboard ) شما پیست شود، حال کافی است برای ورود به سرور خود از کلید اینتر ( enter ) استفاده کنید.

سایت اصلی : www.chiark.greenend.org.uk