ای او اس 10 به سیستم درخواست کمک ضروری تازه‌ای مجهز می‌شود

[ad_1]

سیستم درخواست کمک یا SOS Call از جمله موضوعاتی است که برای کاربران تفن‌های هوشمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و حتی اپلیکیشن‌های متعددی نیز در این زمینه ساخته شده است.

حال بر اساس اخبار منتشر شده، ظاهراً اپل نیز در فکری تازه برای برقراری تماس‌های اضطراری و درخواست کمک است. آپدیت بتای iOS که روز سه شنبه در اختیار طراحان قرار گرفته، ظاهراً دارای قابلیت مخفی برای برقراری تماس‌های SOS است.

این ویژگی با ۵ بار فشار دادن دکمه‌ی Power فعال شده و می‌توان از این طریق با یکی از سرویس‌های امدادی (اورژانس، اتش نشانی و پلیس) تماس گرفت.

بر اساس گزارش سایت Macrumors این ویژگی در کشورهای استرالیا، بلژیک، آمریکا، کانادا، انگلستان، ژاپن، ایتالیا، اسپانیا، روسیه، هنگ کنگ، فرانسه، چین، و برزیل قابل استفاده خواهد بود.

تماس گرفته شده برای جلوگیری از بروز اشتباهات احتمالی کاربران از یک سیستم شمارش معکوس برخوردار است که پس از اتمام زمان آن تماس مورد نظر برقرار می‌شود.

تماس SOS از سال‌ها قبل در بخش Lock Screen گوشی‌های آیفون قرار داشت اما اپل در نظر دارد تا قابلیت مضاعفی را در این خصوص ایجاد کند چرا که ممکن است شرایط به گونه‌ای باشد که کاربر نتواند از بخش قفل صفحه‌ی نمایش، تماس اضطراری را برقرار کند.

دقیقاً نمی‌توان گفت این ویژگی چه زمان در اختیار تمامی کاربران (با قابلیت استفاده در کشورهای خودشان) قرار می‌گیرد اما فعلاً می‌دانیم که آپدیت بتای ۲ ای او اس ۱۰.۲ از چنین قابلیتی پشتیبانی کرده و نهایتاً در نسخه‌ی عمومی نیز شاهد آن خواهیم بود.

نظر شما در مورد این ویژگی چیست؟ آیا اپل می‌تواند با اپلیکیشن‌های موجود که تنها با تکان دادن گوشی یا انجام کاری ساده‌تر قادر به برقراری تماس اضطراری هستند و می‌توانند موقعیت مکانی و جغرافیایی افراد را گزارش دهند، رقابت کند؟

[ad_2]

منبع