رتبه الکسا (alexa) چیست؟

[ad_1]

الکسا (alexa) چیست؟

الکسا یک وبسایت آنالیز کننده ترافیک وب سایتها می باشد که با امتیاز دهی به وب سایت ها بر اساس تعداد بازدیدکنندگانشان به آن ها رتبه می هد.

 alexa الکسا

نام الکسا از کلمه  Royal Library Of Alexandria سرچشمه می گیرد که نام بزرگترین کتابخانه مصر باستان قبل از میلاد می باشد.

الکسا (alexa) در سال ۱۹۹۶ پایه گذاری شد و در سال ۱۹۹۹ از طرف شرکت آمازون به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار خریداری شد و بعد از آن همکاریهایی با شرکت های معتبر همچون گوگل و مایکروسافت داشت.

 الکسا چگونه کار می کند؟

 یکی از مهمترین ابزارها برای هر مدیر آمار و آمارگیری می باشد. الکسا هم آمار سایت های مختلف در دنیای مجازی را اعلام می کند که میزان بازدیدشان در چه سطحی می باشد و سایت های مفید را از نظر بازدهی برای عموم با رتبه بندی خود اعلام می کند. آمار الکسا برای رتبه های زیر ۱۰۰.۰۰۰ به واقعیت بسیار نزدیک تر است و این امر باعث شده است که مورد توجه عموم مدیران در حوزه کسب و کار اینترنتی قرار بگیرد و تلاش آنان به رتبه های بالا جدی تر شود. سیستم امتیاز دهی الکسا به گونه ای است که هر چه رتبه شما از نظر عددی ارزش کمتری داشته باشد رتبه و جایگاه بالاتری دارید.

 یکی از مزایای الکسا این می باشد که شما می توانید رقبای خود را از نظر رتبه بندی با خود مقایسه کنید و شما هر چه رتبه بهتری داشته باشید جایگاه مناسب تری میان مخاطبان خود دارید.

چگونه رتبه الکسا خود را ارتقا دهیم؟

 – تولبار الکسا را نصب کنید و در سایت خودتان صفحات متعددی باز کنید. (همین حالا تولبار الکسا را دانلود کنید)

 – مقالات مفید در سایت خود قرار دهید.

– مطالب خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

– در انجمن ها و صفحات مختلف هنگامی که مطلبی درج می کنید حتما در انتها آدرس سایت خود را وارد نمایید تا به سایت شما مراجعه کنند.

[ad_2]