پیدا کردن فایل php.ini در سرور های لینوکس

احتمالا بار ها براتون پیش اومده که فایل اصلی php.ini رو پیدا نمیکنید . یا فایل هایی رو پیدا میکنید که تغییرات داده شده در آن ها در وب سرور و PHP اعمال نمیشود .

 

پیدا کردن فایل php.ini در سرور های لینوکس

برای پیدا کردن فایل php.ini در سرور های لینوکس یا فایل کانفیگ php در سرور های لینوکس استاندارد کافیست دستور زیر را در کنسول یا محیط ssh وارد کنید :

php -i | grep php.ini

در ۹۰٪ مواقع مسیر واقعی فایل php.ini اصلی سرور در خروجی فرمان فوق وجود دارد .

اگر از دایرکت ادمین + custombuild 2.0 استفاده میکنید و از هندلر php به جز dso و (یا) ruid2 استفاده میکنید دستور بالا معمولا مسیر اشتباهی از فایل php.ini به شما نشان میدهد . در مواردی که از custombuild 2.0 استفاده میکنید بهترین راه برای پیدا کردن فایل php.ini‌ در سرور لینوکس مبتنی بر دایرکت ادمین اجرای دستورات زیر است :

/usr/local/bin/php -i | grep ‘Loaded Configuration File’

خروجی دستور فوق ، آدرس دقیق فایل php.ini در دایرکت ادمین + cb2 است .

 

اگر از پنل هاستینگ Virtualmin استفاده میکنید باید آگاه باشید که هر یوزر در ویرتوال مین یک php.ini مخصوص به خود دارد . اگر در cPanel و یا Directadmin هم هندل و اجرا کننده php را به این صورت کانفیگ کنید امکان داشتن php.ini‌ اختصاصی برای هر سایت وجود دارد . این کار دست مدیر سرور را در بستن فانکشن ها و توابع خطرناک php به صورت عمومی باز میکند و سبب افزایش امنیت سرور لینوکس میگردد .

آموزش فوق برای تمامی ورژن های php و لینوکس قابل اجرا بوده و محدود به توزیع ها یا نسخه های خاص و نیست .