بروزرسانی iOS 10.2.1 مشکلاتی برای کاربران ایجاد کرده است

[ad_1]

پس از گذشت یک هفته از زمان انتشار بروزرسانی iOS 10.2.1 با وجود حل مشکلاتی که پیش از این کاربران با آن درگیر بودند، مشکلات جدیدی برای دارندگان آیفون، آیپد و آیپاد تاچ اپل پیش آمده است. بروزرسانی جدید iOS شامل رفع مشکلات امنیتی است که برطرف کردن آن‌ها ضروری به نظر می‌رسید. یکی از موارد جالب در مورد بروزرسانی جدید iOS، عدم رفع مشکل باتری است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، با وجود بروزرسانی آیفون‌های جدید، همچنان شماری از کاربران از مشکل کاهش یک‌باره‌ی شارژ باتری از ۳۰ به یک درصد رنج می‌برند.

در ادامه به تشریح مشکلات جدیدی خواهیم پرداخت که با دریافت بروزرسانی جدید ایجاد شده‌اند.

مشکل اول: اختلال سنسور اثر انگشت

بر اساس گزارش‌ کاربران، پس از بروزرسانی به iOS 10.2.1 کاربران آیفون دچار مشکل عدم کارکرد صحیح سنسور اثر انگشت شده‌اند. شنیده‌ها حکایت از این دارند که در شماری از گوشی‌های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس‌ اپل، کاربران پس از بروزرسانی دیگر قادر به استفاده از سنسور اثر انگشت نیستند و این سنسور اثر انگشت کاربران را شناسایی نمی‌کند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این مشکل با حذف و اضافه کردن اثر انگشت ثبت‌شده نیز حل نمی‌شود و حتی ریست فکتوری گوشی نمی‌تواند این مشکل را حل کند. شنیده‌ها حکایت از این دارند که بازگرداندن آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس به نسخه‌ی پیشین iOS، این مشکل را حل می‌کند و از این‌رو می‌توان به‌جرئت گفت که بروزرسانی iOS 10.2.1 باعث بروز مشکل می‌شود.

مشکل دوم: تغییر خودکار روشنایی نمایشگر

مشکل دومی که کاربران گزارش کرده‌اند، کاهش یک‌باره و خودکار روشنایی نمایشگر آیفون‌های اپل پس از رسیدن به میزان مشخصی از شارژ باتری است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، با رسیدن شارژ باتری گوشی به ۷۴ درصد، روشنایی به ۷۰ درصد کاهش می‌یابد و پس از رسیدن به ۴۹ درصد از میزان باقی‌مانده شارژ باتری، روشنایی نمایشگر به ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

نکته‌ی جالب توجه در مورد این مشکل، این است که به نظر می‌رسد اپل این ویژگی را به‌عمد در بروزرسانی جدید اضافه کرده است. اما چرا اپل باید چنین کاری را انجام دهد؟ به نظر می‌رسد کاپرتینویی‌ها درصدد حل مشکل ظرفیت ۳۰ درصدی باتری هستند. گزارش‌های منتشرشده نشان از این دارند که تنها آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از این مشکل مصون هستند.

تنها راه ممکن برای جلوگیری از تنظیم خودکار روشنایی، انجام دستی تنظیمات برای روشنایی است. اطلاعات ارائه‌شده توسط یکی از فروم‌های پشتیبانی از محصولات اپل نشان از این دارند که در صورت تغییر روشنایی می‌توان با مراجعه به بخش تنظیمات و قسمت Display and Brightness، با انتخاب Display Zoom آن را به حالت نرمال بازگرداند. در این حالت روشنایی نمایشگر ثابت باقی می‌ماند تا اینکه باتری دوباره به درصدی از شارژ باقی‌مانده برسد که دوباره روشنایی به‌صورت خودکار تغییر کند.

مشکل سوم: بلوتوث

بلوتوث همواره یکی از مواردی به شمار می‌رود که اپل با آن مشکل داشته است. پس از حل مشکلات ایجادشده در رابطه با بلوتوث در iOS 8، حال به نظر می‌رسد این مشکلات دوباره در بروزرسانی iOS 10.2.1 پیش آمده است.

از جمله مشکلات ایجادشده برای iOS 102.1 در زمینه‌ی بلوتوث باید به قطع ارتباط برقرارشده از طریق بلوتوث و همچنین کاهش شدید شارژ باتری در زمان استفاده از بلوتوث و جفت شدن یا یک گجت دیگر اشاره کرد. هیچ یک از روش‌های ریست فکتوری، قطع ارتباط و ریست کردن ارتباط روش موفقی برای حل مشکل بلوتوث نبوده است.

باگ‌های دیگر

از جمله‌ی مشکلات دیگری که شماری از کاربران آن‌ها را گزارش کرده‌آند، باید به افزایش شدید مصرف باتری اشاره کرد. همچنین مشکل صدای گوشی و قطع ارتباط وای‌فای از جمله‌ی مسائل دیگری است که کاربران در این مورد شکایاتی مطرح کرده‌اند.

آیا باید بروزرسانی iOS 10.2.1. را نصب کرد؟

بر اساس برآوردهای انجام‌شده، بروزرسانی بعدی برای iOS با نام نسخه‌ی 10.3 هم‌اکنون تحت نسخه‌ی بتا منتشر شده است و احتمالا در ۴ تا ۶ هفته‌ی آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. با توجه به مشکلات امنیتی موجود در سیستم عامل iOS، دریافت بروزرسانی جدید لازم است، هرچند در صورتی که یکی از گوشی‌های هوشمند آیفون ۶ یا آیفون ۶ پلاس را در اختیار دارید، باید به این نکته توجه کنید که اغلب مشکلات ایجادشده در بروزرسانی جدید متوجه این دو گوشی هوشمند است.

[ad_2]

منبع