سهم اندروید نوقا پس از سه ماه به ۰.۴ درصد رسید

[ad_1]

گوگل امروز آمار جدیدی از سهم نسخه‌های مختلف اندروید ارائه کرد که بر اساس آن، آخرین نسخه از این سیستم عامل که همان اندروید ۷ یا اندروید نوقا است، پس از گذشت سه ماه از زمان انتشار رسمی در ماه سپتامبر تنها موفق شده است ۰.۴ درصد از سهم نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید را به خود اختصاص دهد.

هرچند سهم اندروید نوقا در بین سایر نسخه‌های اندروید بسیار اندک است، اما باید به این نکته اشاره کرد که جامعه‌ی کاربران اندروید بسیار گسترده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط گوگل؛ تعداد کاربران سیستم عامل اندروید از یک میلیارد نفر عبور کرده است و اکنون تعداد کاربران اندروید نوقا را باید قریب به ۴ میلیون نفر خواند.

آمار کاربران اندروید نوقا در مقایسه با اوایل ماه نوامبر که ۰.۳ درصد یا ۳ میلیون نفر تخمین زده شده بود، افزایش یافته است.

با وجود افزایش در میزان کاربران و افرادی که به اندروید نوقا بروزرسانی کرده‌اند؛ آمار گوگل در برابر آمار بروزرسانی به آخرین نسخه از iOS حرفی برای گفتن ندارد. بر اساس آخرین اطلاعات ارائه‌شده که مربوط به ۲۷ نوامبر است، قریب به ۶۳ درصد از گجت‌های مبتنی بر iOS دارای آخرین نسخه‌ی این سیستم‌عامل هستند و به این نسخه به‌روز شده‌اند.

در ادامه می‌توانید سهم هر یک از نسخه‌های اندروید را به تفکیک مطالعه کنید:

  • اندروید ۷ نوقا: ۰.۴ درصد
  • اندروید ۶ مارشمالو: ۲۶.۳ درصد
  • اندروید ۵.۰ و ۵.۱ آب‌نبات چوبی: ۳۴ درصد
  • اندروید ۴.۴ کیت کت: ۲۴ درصد
  • اندروید ۴.۱، ۴.۲ و ۴.۳ آب‌نبات پاستیلی: ۱۲.۸ درصد
  • اندروید ۴.۰ بستنی حصیری: ۱.۲ درصد
  • اندروید ۲.۳ نان زنجبیلی: ۱.۲ درصد
  • اندروید ۲.۲ فرویو: ۰.۱ درصد

در این آمار، اطلاعات گجت‌های اندروید که نسخه‌های قدیمی‌تر از اندروید ۲.۲ فرویو را اجرا می‌کنند، گنجانده نشده است. همچنین باید به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی اشاره کرد که فاقد گوگل پلی هستند و آمار آن‌ها در این لیست قرار ندارد. نسخه‌های اندروید با سهم کمتر از ۰.۱ درصد را نیز باید به لیست نسخه‌های حذف‌شده از آمار گوگل اضافه کرد.

سهم نسخه های مختلف اندروید

بر اساس آمار ارائه‌شده؛ اکنون اندروید آب‌نبات چوبی بیشترین سهم را در میان نسخه‌های مختلف در اختیار دارد. پس از آن نسخه دو سال پیش اندروید مارشمالو قرار دارد و پس از مارشمالو به ترتیب کیت‌کت، آب‌نبات پاستیلی، نان زنجبیلی و بستنی حصیری قرار دارند و اندروید فرویو به جایگاه آخر تکیه زده است. انتظار می‌رود سال آینده‌ی میلادی اندروید مارشمالو به جایگاه اول تکیه بزند.

[ad_2]

منبع