سیستم عامل موبایلی جولا برای گوشی های سونی اکسپریا منتشر خواهد شد

[ad_1]

جولا یک پلتفرم موبایلی است و در واقع بخشی از لینوکس و اندروید محسوب می‌شود که به طور آزاد بر اساس پروژه میگو (MeeGo) نوکیا ایجاد شده است. اگر از طرفداران این پلتفرم هستید، خبر خوبی برایتان داریم. شرکت جولا اعلام کرده است که نسخه‌ای اختصاصی از سیستم عامل سلفیش (Sailfish) خود را برای تعدادی از گوشی‌های سونی اکسپریا منتشر خواهد کرد. این خبر امروز در کنفرانس مطبوعاتی این کمپانی در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ اعلام شد. نکته‌ی جالب اینکه در کنار اعلام این خبرُ نام دستگاه‌های تولیدشده توسط برند بزرگی چون سونی دیده شد.

اولین محصولی که با سیستم‌عامل سلفیش کار خواهد کرد، دستگاهی است که در کنفرانس جولا در کنگره‌ی جهانی موبایل به‌ نمایش گذاشته شد. این دستگاه در واقع گوشی اکسپریا ایکس سونی است. جولا می‌گوید گوشی‌های دیگر نیز با سیستم‌عامل این کمپانی سازگاری دارند، اما اکسپریا ایکس بهترین گزینه برای نمایش قابلیت‌های سلفیش اواس است. البته اگر با نسخه‌های غیر رسمی مشکلی ندارید، بد نیست بدانید که سلفیش از نظر فنی، پیش از این برای دستگاه‌های زیادی در دسترس قرار گرفته است ؛ اما این بار کمپانی جولا با همکاری سونی توانسته همخوانی بهتری برای اجرای پلتفرم باز خود روی یک گوشی ایجاد کند.

اگرچه سیستم‌عامل سلفیش کمپانی جولا روی یک گوشی اجرا شده است و در رویداد این شرکت در کنگره‌ی جهانی موبایل در معرض دید عموم قرار گرفته؛ اما با این وجود باز هم یک سری از جزئیات ناگفته باقی مانده است. یکی از نمایندگان این شرکت گفته که قابلیت‌هایی مانند دابل تپ برای آماده‌به‌کار کردن دستگاه هنوز به درستی کار نمی‌کند و همچنین پشتیبانی از دستگاه‌های مجهز به پردازنده های ۶۴ بیتی فعلاً به اندازه دستگاه‌های ۳۲ بیتی کامل نیست. مطمئنا اگر اهل استفاده از نرم‌افزارهای سفارشی روی گوشی‌ هوشمند خود باشید، می‌دانید که دستگاه شما از کدام نوع است.

همیشه دیدن سیستم‌عامل‌هایی مشابه سیستم‌عامل اندروید برای گوشی‌های هوشمند و به‌خصوص گوشی‌های ساخت کمپانی‌های بزرگ نکته‌ی مثبتی محسوب می‌شود. در این بین می‌توان به اجرای سیستم‌عامل سلفیش روی گوشی‌ هوشمند اکسپریا ایکس سونی اشاره کرد. این شرایط باعث می‌شود تا توجه افراد بیشتری به این نوع سیستم‌عامل‌ها جلب شود. نویسنده‌ی وب‌سایت انگجت که با سلفیش اواس کار کرده است، می‌گوید در مدت کوتاه تست، تمامی دکمه‌های ناوبری این سیستم‌عامل بدون هیچ مشکلی و به خوبی کار کردند. جولا همچنین دارای یک جامعه کاربران بسیار صبور است که می‌توانند پاسخ شما را در مورد سؤال‌های احتمالی بدهند. تمامی مواردی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، نشانه‌های خوبی هستند تا نیم نگاهی به سلفیش او‌اس بیاندازید.

اگر به دنبال نسخه‌ی رسمی سیستم‌عامل مورد بحث برای گوشی‌ هوشمند خود هستید، باید مدت بیشتری صبر کنید؛ چرا که جولا اعلام کرده است نسخه‌ی رسمی سیستم‌عامل این کمپانی برای گوشی‌های سونی اکسپریا در اوایل تابستان یا اواخر بهار منتشر خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

پوشش اختصاصی زومیت از نمایشگاه MWC 2017، بزرگ‌ترین رویداد موبایل دنیا

[ad_2]

منبع