علت اصلی افت سرعت (چرا افت سرعت دارم؟)

علت اصلی افت سرعت (چرا افت سرعت دارم؟)

 

ابتدا با نحوه ی پینگ گیری از آی پی اشنا می شویم :

برای پینگ گرفتن از یک ای پی باید ابتدا وارد RUN ویندوز شده و دستور زیر را وارد نمایید

ping IP -t

که در قسمت IP باید ای پی سرور یا جایی که نیاز به گرفتن پینگ تایم و برسی وضعیت شبکه اینترنتی که در دسترس ما هست استفاده می شود ، وارد کنیم . توجه داشته باشیم پینگ تایم برای سرور های اروپا در حالت نرمال بین 120- 190 می باشد ((نسبت به ISP های داخلی و منطقه جغرافیایی این مقدار متغیر هست)) و برای سرور های آمریکا بین 240 – 300 نرمال می باشد . اگر بعد از پینگ گیری متوجه شدید که مقدار پینگ تایمتون بالای این مقادیر هست یا در خروجی صفحه CMD که پینگ گرفته می شود time out مشاهده شود 2 دلیل می تواند داشته باشید :

1. وجود اختلال در سرویس اینترنتی که استفاده می کنیم ، قبل از هر اقدامی مودم adsl خود را خاموش و بعد از 2 دقیقه ، روشن کنیم اگر رفع نشد –> ( برای رفع با ISP در تماس باشید – (مکان یا شرکتی که اینترنت خریداری شده) ، قابل ذکر هست اکثر مواقع مشکلات این چنینی سراسری یا منطقه ای می باشد که و مشکل از زیرساخت هست که در این صورت رفع مشکل از ISP ساقط می گردد و باید منتظر رفع مشکل باشید)

 

2. حالت بعد مشکل می تواند از سروری که خریداری شده و در خارج از کشور می باشد ، باشید که 2 حالت دارد : الف) مشکل از شبکه ارائه دهنده سرویس باشد   ب) مشکل فقط از شبکه سرور مجازی کاربر باشد به دلیل نصب سرویس های اضافی یا برنامه هایی که بعد تحویل مشتری داده شده یا مصرف بالای منابع سرور مجازی ماند CPU ، RAM ، و هارد دیسک برای رفع این نمونه از مشکلات به واحد فنی تیکت ارسال فرمایید و رمز سرور رو جهت برسی سرور ارسال نمایید .

 

برای تشخیص اینکه مشکل از اینترنت بنده می باشد یا از طرف سرور مجازی :

بعد از پینگ گیری در PC که به اینترنت وصل هستید به سایت هایی که از چندین کشور پینگ گیری انجام می دهند رجوع کنید مثلا :

just-ping.com/index.php

http://ping.ms/

اگر در نتایج سایت های بالا هم پکت لاست یا time out وجود داشت باید با واحد فنی سایت در تماس باشید در غیر این صورت مشکل از اینترنت ما می باشد و برای رفع مشکل باید از نوشته های بالا استفاده نمایید (بند1)

تذکر : موقع دانلود کردن به سرور مجازی متصل نشید یا پینگ گیری انجام ندید چرا که پهنای باند اینترنت موجود شما در بالاترین حد ممکن هست و امکان پکت لاست و پینگ تایم بالا وجود دارد همچنین CPU و هارد PC باید برسی شود در حد ایده آل باشه و منابع بر روی 100% نباشد .